Nuo riedlenčių ir BMX dviračių entuziastų, Kalifornijos gatvės užplūdusių gerbėjų, iki gatvės mados sekėjų. Nėra įmanoma išvardinti visų, kurie kiekvieną dieną renkasi kultinius modelius iš šio prekės ženklo. Sužinok, kaip vystėsi šeimos verslas, kuris pasiekė tokią didelė sėkmę. Žemiau rasi trumpą prekės ženklo Vans istoriją.
Vans batai moterims Vans batai vyramsVans batai vaikams

Prekės ženklo Vans istorija

1966

Kovo 16 dieną Paul‘as Van Doren‘as bei jo trys bendražygiai: Jim‘as Van Foren‘as, Gordy Lee ir Serge‘as D’Eilia atidaro Anaheim‘e, Kalifornijos valstijoje pirmą Van Doren Rubber Company įmonės parduotuvę. 704 East Broadway adresu prasideda autorinių batų gamybą pagal užsakymą. Tą dieną jiems pavyksta parduoti 12 Vans batų porų, ryte priimant klientus ir kviečiant juos atsiimti užsakymą jau po pietų. Būtent šiais metais yra sukuriami Vans Authentic — tada žinomas kaip #44. Vienas iš labiausiai ikoniškų batų modelių vėliau sulaukė ne vieno bendradarbiavimo projekto.

1976

Praėjus metams po Vans Era leidimo, pasirodė kitas modelis. Tai buvo įspiriami kedai #46, be raištelių, skirti visiems važinėjimosi BMX dviračiais aistruoliams. Taip pat debiutuoja Vans Off The Wall logotipas.

1977

Pasirodo Vans #36, dar vadinamas Old Skool, su žymia juostele ant šono „Sidestripe“. Tai pirmas skateboard‘ui skirti kedai, kuriems būdingi odiniai elementai, suteikiantys patvarumo. Rinkoje pasirodo taip pat modelis #98, Classic Slip-On, prie kurių populiarumo prisidėjo juos dievinantys riedlentininkai ir BMX dviratininkai, tapo pavyzdžiu visiems kitiems įspiriamiems batams. Prekės ženklas plečiasi kurdamas savo tinklo parduotuves. Atsiranda vis daugiau stacionarių taškų Jungtinėse Valstijose.

1978

Prekės ženklo kolekcija išsiplečia aukšto aulo batais — Sk8-Hi, kitaip dar vadinamais Style 38. Tai yra jau antras modelis su atpažįstama „jazz Stripe“ ant šoninės sienos, tačiau kiek kitoje versijoje — ji įgauna „Sidestripe“ pavadinimą. Sk8-Hi perkelia funkcionalumą į kitą lygį, apsaugant riedlentininkų čiurnas nuo galimų traumų, be to, suteikia visiškai naują avalynės stilių.

80-tieji

Paul‘as Van Doren‘as iš lėto traukiasi iš įmonės veiklos. Nepaisant to, jai ir toliau vadovauja jo bendraminčiai ir verslas nuolat augą, taip plėsdamas savo įtakos ratus. Yra išleidžiamos nauji batų modeliai, skirti kitoms sportinėms disciplinoms, tokioms kaip wakeboarding‘as, surfingas ar motocross‘as.

1982

Sean‘as Penn‘as pasirodo filme „Fast Time at Ridgemont High” avėdamas Vans prekės ženklo batus. Tai yra vienas iš istorijos lūžio momentų ir nulemia labai staigų prekės ženklo populiarumo augimą.

1988

Įmonės asortimentas prasiplečia The Vans Steve Caballero projektu, pirmais riedlenčių batais su vardiniu pavadinimu. Pirmą kartą įtraukiamos nepalankioms oro sąlygoms ir vandeniui atsparios medžiagos — Mountain Edition.

1994

Vans sulaukia labai didelio dėmesio iš klientų Europoje, todėl nusprendžia praplėsti gamybą į kitas šalis ir perkelia fabriką už Jungtinių Valstijų ribų. Pradedama projektuoti kitus unikalius inkariukų modelius, įkvepiant 9 dešimtmečio gatvės mados gerbėjus.

Buty Vans

2016

Tai įmonės įkūrimo bei pirmosios parduotuvės Anaheim‘e atidarymo 50-metis. Vans pradeda kampaniją „The Story of Vans”, kuri muša žiūrėjimo rekordus. Praplečiama The House of Vans veikla, atidaromos naujos renginių erdvės bei išleidžiama kasmetinė Vans Pro Classics kolekcija. Ji pristato labiausiai kultinius archyvinius avalynės modelius, klasikinius inkariukus, papildytus naujausiomis technologijomis bei sukurtus išskirtinai važinėtis riedlente.

2017

Daugiau nei 50 metų istoriją skaičiuojantis prekės ženklas išleidžia vandeniui atsparų modelį All Weather MTW bei pradeda bendradarbiavimą su Karl‘u Lagerfeld‘u. 90-ųjų mados atgimimas suteikia progą Vans sugrįžti į dėmesio centrą ir vėl tapti vienu iš populiariausių prekės ženklų. Oldskūlinis dizainas yra nepaprastas įkvėpimas kelioms kartoms, tiems, kurie domisi tiek mada, retro stiliumi, tiek ir sportu. Iki šiandien buvo pristatyta daugybę modelių, spalvinių versijų ir bendradarbiavimų, kurie suteikia pasirinkimo galimybę net ir labai išrankiems pirkėjams.

1975

Nuo 1966 metų susidomėjimas Vans batais nuolat augo. Šiuos trokštamiausius ir populiariausius Kalifornijoje batus avi praktiškai visi. Nuo mados ir gerbėjų ir stilistų, komforto ieškotojų, iki riedlenčių sporto gerbėjų. O specialiai paskutiniams, gamintojas išleido modelį #95, kurį įkvėpė Vans Authentic, šiandien žinomas dar pavadinimu Era. Jo projektuotojais buvo riedlentininkai Tony’is Alva‘as ir Stacy’ Peralta, kurių projektas dėl plataus raštų ir spalvų pasirinkimo, paminkštinto aulo bei madingų detalių, tapo dešimtmečio hitu.

Buty Vans Old Skool

1984-1988

Deja, 1984 metais įmonė pateikia raštą, prašydama apsaugos nuo bankroto. Nepaisant to, kad prekės yra gerai parduodamos, įmonė neįstengia padengti skolų. Ilgus metus Vans stengėsi suvaldyti situaciją, kad nereiktų paskelbti visiško bankroto. Paul‘as grįžta į valdybos prezidento kėdę ir paskelbia, jog prekės ženklas privalo sumažinti gamybos kaštus, neatsisakant aukštos batų kokybės. 1988-ųjų metų pabaigoje įmonė padengia visas įsisenėjusias skolas ir iš lėto išsikapsto iš krizės.

1993

Prekės ženklas pradeda snieglenčių batų gamybą.

1996

Vans ir Supreme pradeda ilgalaikį bendradarbiavimą, sukuriant serijas po bendru pavadinimu Old Skools. Vans remia steigiamąjį renginį „Triple Crown of Skateboarding“.

1998

Prekės ženklas Orange mieste, Kalifornijoje atidaro uždarą, stogu dengtą skatepark‘ą, kurio dydis yra 4300 kvadratinių metrų. Daniel‘ius Franck‘as laimi sidabro medalį Nagano Olimpinėse žaidynėse, avėdamas Vans snieglenčių batus.

2000

Vans švenčia dar vieną sėkmę. Žurnalas „Forbes“ suteikia gamintojui vienos iš geriausių mažų įmonių Jungtinėse Valstijose titulą.

2001

Brandas dalyvauja filmo „Dogtown and Z-Boys” kūrime, kuris pasakoja apie riedlenčių sporto pradžią bei asmenybes, kurios įsirašė į šio sporto istorijos puslapius. Filmas laimi publikos simpatijų bei geriausio režisieriaus apdovanojimą festivalyje „Sundance“.

2002

Yra atidaromas dar vienas skatepark‘as, tik šį kartą Orlando mieste, Floridoje.

2003

Prekės ženklas pristato rinkai kolekciją Vault by Vans, kuri siūlo nesenstančius modelius, jungiančius mados pasaulį ir premium dizainą su klasikiniais prekės ženklo batų siluetais.

2004

Vans atidaro elektroninę parduotuvę bei Vans Custom, suteikdami galimybę klientams individualizuoti kedų modelius per specialią platformą. Kiekvienas gali pritaikyti populiarius modelius prie savo lūkesčių.

2005-2015

Išplėsdamas savo įtakos mastą, gamintojas kuria naujas kolekcijas, bendradarbiavimus bei renginius, sutraukiančius gatvės madas gerbėjus bei riedlentininkus iš viso pasaulio. Sukuriamas taip pat The House of Vans — pirma tokia renginių erdvė Brukline, pažymėta prekės ženklo logotipu. Bėgant metams, atnaujinant legendinius modelius, yra sukuriamos įvairūs bendradarbiavimo projektai, tarp kurių: Vans x The Simpsons, arba dar vienas Vans x Supreme projektas su naujomis modelio Authentic versijomis.

 

[script]var $animation_elements = jQuery('.animacja');var $window = jQuery(window);function sprawdz_widok() { var window_height = $window.height(); var window_top_position = $window.scrollTop(); var window_bottom_position = (window_top_position + window_height); $.each($animation_elements, function() {var $element = jQuery(this);var element_height = $element.outerHeight();var element_top_position = $element.offset().top;var element_bottom_position = (element_top_position + element_height);if ((element_bottom_position >= window_top_position) && (element_top_position <= window_bottom_position)) {$element.addClass('widok');} else {$element.removeClass('widok');}});}$window.on('scroll resize', sprawdz_widok);$window.trigger('scroll');[/script]